Po prawie pół roku intensywnych prac możemy Wam z dumą przekazać naprawdę duży zestaw nowych funkcji, grafik, poprawek, a nawet olbrzymią nową mapę. Ale po kolei – poniżej lista najważniejszych zmian:
- Czat między graczami – można na żywo uzgadniać plany albo po prostu pogadać 🙂
- Nowy mechanizm zadowolenia miast – dużo prostszy, z tabelką pokazującą przyczyny zadowolenia i spodziewaną zmianę.
- Nowa, duża mapa – Europa. Starzy gracze mogą ją pamiętać w wersji sprzed kilku lat – przygotowaliśmy wersję odświeżoną i ciekawszą.
- Duże ułatwienie to lista jednostek – pozwala znaleźć tych zagubionych tragarzy, lub wybrać odpowiedniego osadnika do zbudowania ulepszenia.
- Trochę zmian graficznych – nowe grafiki budynków zaawansowanych, lepszy wygląd tła mapy, poprawione drogi.
- W gizarmo-pomocniku pojawiło się dużo rankingów – oprócz punktów można też rywalizować wg stanu skarbca lub posiadanego terenu.
- Kolejne ułatwienie to opcja “zburz i zbuduj potem” – przy burzeniu budynku możemy automatycznie zlecić budowę innego budynku na tym polu.
- Podświetlanie surowców luksusowych na mapie – ikona lupy zaznaczy złoża kamieni szlachetnych czy hebanu.
- Drobna poprawa wydajności przesuwania mapy
- Poprawiono mnóstwo błędów, w tym błąd ze znikaniem materiałów budowlanych 🙂
Miłego grania, i pamiętajcie by zaprosić znajomych, bo na wielkiej mapie Europy potrzeba dużo graczy 🙂

Ech, „samo”, to toczy się tylko w dół 😉 Żeby toczyło się w górę albo do przodu, trzeba toczyć, czyli wykonywać pracę – przykładać siłę i powodować przemieszczenie.
Ok, pytanie do autora – jak myślisz jak to się dalej potoczy?